Sony Ericsson W995 zwart, rood, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson W995 zwart, rood, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Christiaan 1992 04-11-2011

Heb deze mobiel bijna 2 jaar en ik vind het bijzonder dat ik er nog gewoon mee kan bellen en sms'en. Ik heb hem zo vaak laten vallen en is zelfs 2 keer in het water gekomen. Niet alles doet het nu meer want er zijn een aantal funcities uitgevallen zoals afspelen van muziek of internet maar dat ik er gewoon nog mee kan bellen en sms'en is al een wonder.

passie21 11-09-2011

heb hem nu bijna 2 jaar maar hij krijgt nu wel wat kuren hij laat bijna niet meer op door de verbinding tusse oplader en telefoon
verder is het een goeie telefoon kan tegen veel stotjes werk zelf in de bouw is paar keer gevalle en hij doet het nog steets goed
hij maakt mooie fotos als je moet inzoemen zijn ze wat minder verder top

Pin omkip 08-08-2011

Telefoon ruim ander half jaar in bezit en nog steeds zeer tevreden!
Je moet heM niet kopen om mee te internetten, maar daar is ie denk ik ook niet voor bedoeld, daar heb je de smartphones voor.
Maar muziek perfect en nooit problemen met phone gehad.
Binnenkort op zoek naar nieuwe phone en ws wordt dit wee een SE.
Vind de Xpeia mini pro wel een mooi dingetje.

MTBernadette 15-06-2011

Super telefoon!
Heb 'm nou bijna 2 jaar.
Alleen het gedeelte waar de lader en de usb kabel in moet is een keer kapot geweest (heb 'm opsgestuurd, duurde ± 3 weken)
Verder, het geluid is geweldig, maakt mooie foto's.
Heb er een geheugenkaart van 8gb in, kan er veel muziek, foto's e.d. op hebben staan.
Ik ga mn abonnement verlengen en wil ook graag een nieuw toestel.
En omdat ik helemaal verliefd ben op Sony Ericsson wil ik ook niks anders.
Maar ik heb nog niet zo veel leuks gezien, dus denk dat ik gewoon ga voor een splinternieuwe W995!

Stewie 20-04-2011

Reden voor aanschaf van dit toestel waren de hoge verwachtingen die ik had aangaande de walmanfunctie. Deze verwachtingen zijn zeker uitgekomen! Prachtig geluid geeft dit toestel.

Foto's en filmpjes zijn aardig.

Een groot minpunt van deze telefoon is de verbindingskabel/poort aan de zijkant van de telefoon waar de originele headset op aangesloten moet worden. Deze aansluiting ging bij mij na een half jaar stuk wat betekende dat ik via de originele headset niets meer hoorde.

Moet nu de aansluiting aan de bovenzijde van het toestel gebruiken. Heb hier over gebeld maar moest het toestel zelf opsturen naar het bedrijf waar ik het gekocht had en zij sturen het op hun beurt door naar Sony.

Er werd wel gelijk bij verteld dat als het gebruiksschade was, het niet vergoed zou worden en mij waarschijnlijk nog kosten in rekening gebracht gaan worden. Nu ik de verhalen over de helpdesk heb gehoord denk ik dat ik een andere headset koop met 3,5 mm jackplug. Dit zal, tijd, energie en geld voordeliger zijn...

Marcie2011 11-03-2011

Kep deze telefoon nu meer dan 2 jaar in mijn bezit GEEN enkel probleem totdat tie gisteren onder mijn heftruck terecht kwam...sniksnik..maar echt een top telefoon..never gezeik mee gehad...NEMEN mensen

brink12 12-01-2011

tja gewoon top toestel , heb hem al meer dan een jaar en past perfect in me broekzak, gewoon toetsen en ondanks al meer dan een jaar in me broekzak totaal geen kras of slijt sporen. 1 keer kapot maar snel gemaakt.bellen internetten, wifi enz enz
muziek makkelijk te downloaden en via computer te regelen via sony software. geluid via de oordopjes en de fm is top. goede bas en helder.kopen!!!

lymon 03-11-2010

ik heb mijn W995 sinds halverwege augustus van dit jaar.
In eerste instantie was ik er erg enthusiast over en vond het een top toestel, totdat na 5 weken opeens het geluid/ringtone en wireless het niet meer deed.
Opgestuurd naar Sony-Ericson en kreeg hem na 4 weken (!) eindelijk weer terug.
Hij heeft het toen een halve dag goed gedaan en de volgende morgen was hij weer defekt met exact dezelfde klachten.
Sony-Ericson gebeld (waardeloze helpdesk overigens) met de melding dat ik niet heel "blij" was en dat ik een nieuw toestel wilde hebben of geld terug.
Dat konden ze niet en ik moest het toestel maar weer opnieuw opsturen voor reparatie.

Al met al is het toestel nu al langer in reparatie geweest dan dat ik het daadwerkelijk heb kunnen gebruiken..

Niet echt een aanrader dus !

Selma van Dijk 14-09-2010

In mei kocht ik het toestel. Na 3 maanden geen geluid. Opgestuurd (3 weken gewacht) terug gekregen, na opladen batterij, weer geen geluid. Opgestuurd (3 weken gewacht) terug gekregen na twee dagen geen display. Ik ben het toestel meer dan zat maar ik ben gebonden aan de Bel Company, en die is afhankelijk van de "service" van Sony E.

Ramona41 18-06-2010

De telefoon ziet er mooi uit maar het internet is vervelend.
Het is niet handig in gebruik. Echt een afrader als je hem voor internetten koopt!!

tarquesh 21-04-2010

Een GSM toestel moet je geloof ik kopen voor de interesses die je hebt. Nou is dat bij mij muziek en multimedia, en dat doet de w995 heel erg goed.

Tot nu toe is het toestel vrij degelijk, want er is niks kapot en loopt er nauwelijks iets vast.

Bij de w995 heb ik het gevoel -de- GSM voor mij te hebben.

Het zomaar foto's schieten is een gewoonte geworden, en ik ontdek steeds weer handige functies die ik niet wist zoals dat ik mijn GSM als server gebruik die mijn computer herkent en dat lekker draadloos.

Wifi, 3g alles zit erop.

Dan wat er beter kan is dat ik het erg vervelend vindt dat de stroom spaarfunctie te snel activeert. "Flatsch" weer schermpje donker.
Het verplaatsen van mappen kan niet. Zo vindt ik dat sommige applicaties beter in map x kunnen, dan dat de app staat in map y.
De bijgeleverde oordopjes kunnen niet hard genoeg, dat te verhelpen is door ipod oordopjes te gebruiken.

Zeer handig is de aansluiting voor een hoofdtelefoon die ik gebruik om mijn w995 op de autoradio aan te sluiten die een aux ingang heeft.

De accu is er eentje van het goede soort. Bij een beetje spelen is niet gelijk je w995 leeg.
Dit toestel is zo goed, ik kan er wel 8 A4tjes over vol typen. (ik ben geen Sony ericsson verkoper)

Voor mij geen probleem wat voor andere wel een probleem kan zijn is dat het instellen voor streamen, internet en netwerken je hoofdpijn kan bezorgen. Veel providers hebben voor de w995 een automatische instellingen configurator waarmee minder technisch aangelegde mensen hun w995 geschikt kunnen maken voor internet, youtube etc.

D007 29-01-2010

die tril functie hadden ze er net zo goed niet op kunnen zetten, dat gaat helemaal nergens over. Best wel Balen want ik ben vaak in lawaaierige omgeving en dit trillen voel je dus totaal niet..
En die films die je kunt downloaden, best leuk, maar dat kost je wel internet data-verkeer...

siddy 24-01-2010

Dit is gewoon een waar je heel lang mee kan doen, er zit gewoon alles op en alles doet het perfect.
Geluid is heel goed, vooral met oordopjes. Leuke toevoeging zijn ook de speakers, die bij het pakket zitten. De vormgeving is niet echt heel gedurfd, maar ziet er goed uit, vooral voor mannen, dus geen ladyphone:)
De spelletjes zijn ook leuk, en genoeg. Goede camera, op de pc zien ze er ook nog goed uit. Dat mag ook wel voor een 8.1 megapixel. Internet en GPS gebruik ik niet, misschien soms WiFi, maar niet vaak. Dus daarover kan ik niet echt beoordelen. De applicaties zijn leuk om te doen en doen het goed. Films erop kijken is ook heel goed, beelden lopen vloeiend, en strak beeld. Gratis 60 films, dat is ook leuk.

Dus het is gewoon een heel goed toestel, met veel mogelijkheden en degelijkheid.

Bianca2512 02-01-2010

Helaas ben ik steeds minder tevreden over deze telefoon, als ik 'm vergelijk met mijn vorige SE. De W960i.
Die had allereerst meer mogelijkheden qua instelling met geluid (ringtone, agenda-items, wekker).
Een heel groot nadeel van deze telefoon vind ik ook, dat de oplader aan de zijkant in het toestel geplaatst moet worden. Vooral als ik 'm in de auto wil opladen, is dit storend.

Ik denk dat dit een toestel is, wat SE gauw wil vergeten!

Ik ben erg aan het twijfelen, of ik mijn 960i niet weer zal gaan gebruiken.
Ik zou wachten op een nieuwere versie van deze telefoon.

edwin0881 01-11-2009

Na de w800 heb ik de w995 aangeschaft. Deze mooie telefoon doet de naam Walkman-Phone zeker eer aan. Hij is goed te gebruiken als muziekspeler. De bijgeleverde clip-on stereospeakerbox was een aangename verassing. Fotokwaliteit is net iets minder als de w800 lijkt het soms. W995 heeft misschien een goedkopere lens? wel meer megapixels maar de w800 had met 2mp ook al erg mooie fotos / goede kleur en scherpte.
Erg handig is de mini jack aansluiting om hem aan te sluiten op een line-in of andere headphone. Dit heeft geen andere gsm volgens mij.

dharma 05-10-2009

prima degelijke telefoon batterij gaat lang mee.heel veel functies en bediening heel eenvoudig.muziek en foto's uitstekende kwaliteit. een topper.!

MarcXisme 20-09-2009

MENSEN...Wat een vette telefoon is dit..ik weet niet wat bassie(Review Hieronder) heb meegemaakt volgens mij moet tie ff op het merkkie kijken wat er op staat...
Maar ik gebruik hem denk ik meer dan een normaal zakelijk iemand..en mijn ervaring is dat ik altijd bereikbaar bent in de auto (met of zonder carkit)..en ja na een daggie bellen is het vrij normaal dat je telefoon leeg is..zo is het met deze niet anders...je kan ongeveer een dikke halve dag online dus dat zit ook wel snor...ben van Oostenrijk tot Nederland gekomen met Ingebouwde Gps..dus zwaar tevreden...
En dan het geluid..Tjonge ik vond al dat er een geluid uit dat ding kwam waar menig draagbare cd speler jaloersz op mag wezen en toen had ik nog niet eens de bijgeleverde box aangesloten..whohhh Lekker hoor...en de video ja ook helemaal top..alleen jammer dat je alleen films uit eigen land kan afspelen maar dat ff terzijner..En als laatste maar niet het alleminste...MIJN fotos zijn PERFECt....echt ik stond met me bek open....zelfs vanuit de auto super scherp beeld.....
Dus ik kan niet anders zeggen dat als je net als ik dat de smart telefoons nog met teveel kinderziektes zitten...en je een telefoon zoek voor de muziek/cam...en uiterraard om te bellen..NEEM DEZE...Gr Marc...

Ps..Normaal geef ik nooit een tien omdat ik vind dat er altijd (schijnbaar achteraf) nog wat te verbeteren valt..maar aangezien bepaalde mensen deze telefoon onrecht aandoen voel ik het tot mijn plicht om deze beetje op te waarderen tot de plek waar deze Topper hoort

Bas030 15-09-2009

Valt erg tegen. Ik gebruik de telefoon deels zakelijk, voornamelijk in de auto. Zowel met een ingebouwde bluetooth carkit uit Volkswagen, af Fabriek, als losse achteraf in te bouwen Parrot communiceert de telefoon niet goed. Bij de inbouw helemaal niet. Bij Parrot kraakt hij enorm en verbreekt de verbinding regelmatig automatisch?! Dit is erg vervelend als je net in een zakelijk gesprek zit. Daarnaast staat de telefoon vol met muziek albums, die je eerst online moet unlocken.. onzin. De camera maakt bij de geringste beweging een wazige foto, alleen de video optie is wel erg goed. Als je regelmatig moet bellen doemt er weer een probleem op, namelijk de accu. Deze is na een middagje bellen zo goed als leeg. Kun je dus niet op vertrouwen als je een drukke dag tegemoet gaat. Ik zou zeggen, laat ze nog even fijn doorontwikkelen bij SE en met iets op de markt komen wat de moeite waard is. (Na 15 jaar al mobiel te bellen, waarbinnen 25+ mobiele telefoons te hebben gebruikt van vele merken zoals de Phillips Diga in 1996, de Motorola, Ericsson, Sony, Samsung (enorme meuk trouwens Samsung), Nokia, Siemens, etc. Kom ik toch altijd op Nokia uit. Nu mijn zoveelste Nokia, altijd betrouwbaar, communiceert perfect met draadloze apparaten, lange levensduur batterij, duidelijke en goed te bedienen agenda en ontzettend gebruiksvriendelijk. Ik hoop dat jullie iets met mijn bevindingen kunnen.

Gr.
Bas

brammet 14-09-2009

Sinds 3 maanden heb ik de W995. Reden van aanschaf was dat ik een mp3 speler wilde en soms een fotootje wil maken. De mp3 speler is zoals gebruikelijk van sonyericsson van zeer goede kwaliteit, ook de meegeleverde oordopjes zijn erg goed.
Over de camera ben ik minder tevreden, snel onduidelijke foto's, als iemand beweegt wordt de foto al erg wazig.
Waar ik me het meest aan erger is de batterij. De telefoon moet elke nacht opgeladen worden, ook bij zeer weinig gebruik. Een vriend van mee heeft ook een W995 en heeft het zelfde probleem vandaar mijn lage beoordeling voor gebruiksgemak en degelijkheid. Verder een leuk uitziend telefoontje met leuke programmaatjes. Het downloaden van de 60 meegeleverde films is zeer makkelijk en leuk.

paulpmj12 31-08-2009

Sinds afgelopen zaterdag in mijn bezit.(gekocht in winkel vodafone)

Geluid: is zeer goed, zeer helder, en kan behoorlijk hard, tevens het boxje wat er standaard bij zit is zeer makkelijk aan te sluiten, en geeft een goed geluid.

Camera: had ik meer van verwacht, met ze'n 8 MP, oke het is software matig 8 MP, maat toch mijn canon van 3.2 MP is stukken beter, maar ja is ook geen vergelijking eigenlijk.

Headset: Vandaag uitgeprobeerd, en werkt goed door de oordopjes hoor je bijna geen geluid van buitenaf, microfoontje in headset, ontvangt alles goed. andere persoon aan telefoon verstaat mij ook goed.

Internet: Heb zelf hiervoor een vraag gesteld (om internet uit te zetten), deze review staat hier zelf nog niet eens op (:P)(gister), maar kon niet zo lang wachten, en ben zelf naar vodafone winkel gegaan, deze konden me niet verder helpen moest ik maar naar vodafone bellen 1200(lekkere service zeg), gebeld, persoon bij vodafone heeft mijn internet geblokkeerd, ga nu dus gelukkig alleen via WIFI, en deze werkt perfect, lekker snel, WPA beveiligd dus weet nog niet of WPA2 werkt, moet ik nog testen.

PC suite: gemakkelijk in gebruik en kan kiezen uit meerdere functies, bij mij zit er standaard al 8 GB kaartje in, wist ik zelf niet eens, gister achtergekomen, meteen muziek en ringtone gekopieerd naar telefoon/memory stick, zonder problemen.

Afwerking: echt mooi, enigste min puntje is de zijkant waar de adapter in moet van oplader/headset

Navigatie: ja dat is een minpuntje zoals hieronder in reviews ook al te lezen is, maar er zijn alternatieven, zoek even, en je vind er wel (moet ik nog uitzoeken).

Tot nu toe zeer tevreden met telefoon, degelijkheid momenteel n.v.t, omdat ik hem daar te kort voor heb.

allard1 30-08-2009

Een Hele goede telefoon!
Internet werkt perfect, erg snel en geen gezeur over instelling of what so ever. Het video en muziek kijken en luistern gaat ook heel erg goed. Films zijn op hele mooie resolutie en erg scherp. Ik vind zelf de speakers meer dan voldoende maar deze gebruik ik toch niet vaak, omdat ik mijn in ears gebruik. Batterij duur is inderdaad ook gigantisch je kunt makkelijk een werkweek door gaan zonder te laden en dan zelfs af en toe een film bekijken. Ik heb eigenlijk maar 1 min punt over deze telefoon en dat is dat het scherm snel krast. Ik ben al naar de winkel geweest voor zo'n screenprotector alleen die hadden ze nog niet voor de sony ericsson w995. Weet iemand misschien nog een wondemiddel om de krasjes weg the krijgen?

wendykof 28-08-2009

Heb nu de telefoon ongeveer 2 maanden en wat een ongelooflijk goed ding.
kijk er regelmatig films op en het beeld en de ondertiteling net als het geluid zijn super goed.

Handig in gebruik.
Batterij gaat echt lang mee.

Minpuntjes. inderdaad het geluid aan de zijkant, wanneer je die indrukt moet je oppassen dat je aan de andere kant niet dat knopje tegelijkertijd indrukt want dan start de walkman.

Verder geen klepje voor de camera

en ik vond mijn koptelefoon/headset van de k800i beter/harder geluid hebben. maar misschien dat ik ergens een instelling gemist heb.

Verder als je een film aan het kijken bent en je hebt hem op de box aangesloten wat super geluid geeft overigens kun je niet tegelijkertijd opladen. maar is je telefoon goed opgeladen kun je makkelijk je film kijken en nog veel meer.

maar dit is tot nu toe mijn beste telefoon.

super

dennis16 15-08-2009

Geweldige telefoon, accuduur is goed (2 tot 4 dagen ) met soms internetten en de mp3 speler aan.

Het menu is zoals bij elke se gemakkelijk en snel.

De mp3 speler (walkmen) werkt ook heel goed en de knopjes aan de zijkant van de telefoon zijn erg handig, behalve de volume knopjes die zijn wat onhandig.

De camera gebruik ik zelf niet heel veel maar is gewoon goed en scherp, mooie foto's.

Aanradar!

w995u 28-07-2009

heb deze mobiel nu een week. Hiervoor had ik een w902, die me niet goed beviel, door de slechte software. Daarom maar voor deze gegaan.
Het is echt een heel fijn toestel. Het grote 2.6 inch is gelijk een stuk beter en ook perfect om films op te kijken. Je kan dat gemakkelijk doen doordat je standaard 60 movies erbij kan downloaden en 90 dagen de tijd hebt om deze te bekijken.
Overigens is het accesoire - pakket erg uitbreid. Ook een mooi speakerset zat er standaard bij.
Dan de software van het toestel, wat ik zelf erg belangrijk vind. De software is erg goed. geen vastlopers/uitvallers gehad tot nu toe. Iets waar ik altijd wel last van heb gehad bij sony ericsson!
De camera is 8.1 megapixel. De foto zelf zijn echt van goeie kwaliteit! In het donker viel het me ook erg mee. De LED verlichting deed het veel beter dan verwacht in het donker!
Filmpjes maken is iets minder (320x240), maar voldoende voor mij.
GPS is erg handig. Voornamelijk tracker gebruik ik, voor het hardlopen bijvoorbeeld. Je kan dan precies zien hoehard, hoelang etc. je hebt gelopen.
Draadloos internet doet het ook uitstekend! Hij maakt snel verbinding en pagina's laad ie aardig snel.
Media: niet veel verandering over het algemeen t.o.v mijn w902. Alleen de walkman player is wat anders geworden, een nieuwere versie 4.0 i.p.v 3.0.
De kwaliteit van de muziek lijkt heel eerlijk gezegd minder te zijn ( via heaset ) dan de w902! terwijl ze over dezelfde clear audio functie beschikken. Maar het blijft erg goed!
De stereo - speakers mochten van mij wel wat harder! Het geluid kraakt ook soms, iets waar ik zelfs geen last van had met de mono speaker v/d w902.
Maar met stereo - windening aan geeft het wel een top geluid. ( echt goeie stereo ).

Ook de kickstand is erg handig.
Het uiterlijk van deze telefoon sprak mij gelijk overigens aan, ook de slider zit aardig stevig inelkaar.
Je voelt echter een minimale speling waarneer de telefoon dicht is.
tot slot nog de toetsen.
De volume toetsen vind ik niet zo fijn om te gebruiken. Ze zijn vreemd geplaatst en veel te klein. Ook druk ik vaak tijdens het verhogen/verlagen van het geluid de walkman toets in die aan de andere kant van het toestel zit. Je zet namelijk kracht aan de andere kant van het toestel tijdens het drukken. Dit veroorzaakt dus dat de walkman player telkens tevoorschijn springt en weer weg gaat.

maar.. Al met al echt een top toestel!

kees 23 23-07-2009

---------- update review 23-07-2009 ----------
Nu al weer een maand in me bezit en wat een top apparaat.behuizing is degelijk en alles in goede verhouding. Op een camping een film gezien met 3 man!! haha en hebben allemaal genoten met de opzet speaker.

geluid goed al mocht de equaeliser wat beter zijn uitgevoerd( geen mega bas) teminste nog niet ondekt.
Foto kwaliteit is top en de batterijduur is gewoon fenomenaal.iemand zei al ben je met dat ding getrouwd ofzo? en ja na een tijdje kan je ook niet meer zonder. heb zelf de black uitvoering en ziet er gaaf uit.
Wil je een helegoede telefoon gewoon kopen dus!!

---------- oude review 28-06-2009 ----------
Na dat ik in een eerder revieuw heb gezegt dat het geluid slecht was neem ik na dat ik het toestel beter ken me woorden met schaamte terug.Heb alles afgezocht op internet(en ben heel precies in dat soort dingen) en kwam uit op deze telefoon w995 Wat een top toestel is het en ook mooi om te zien.Video,s , heel goed geluid,internet, google maps en navigatie(reeds voorgeinstalleerd) voor lopend en rijdend! (en werkt als een tom tom met sprekende stem!!.Haar scherp beeld ook de foto,s en video .Komt ook zeer degelijk over(metaal) en makkelijke bediening met de cursor voor internet.Geen vermoeiende vingers meer!!. ook de films zijn leuk om te downloaden van sony arena. enige naddeel is dat mijn hoofdtelefoon van mijn oude ericcson w610 iets beter zijn dat deze die erbij zitten maar dat is denk ik smaak.de extra speaker en de steun op de telefoon maken alles af. kopen dus !!!

---------- oude review 27-06-2009 ----------
tja wat zal ik zeggen.
geluid van muziek is te zacht en baal daar enorm van!! had hoge verwachtingen kwa muziek maar helaas me w610 klinkt beter!!. ook de equaliser helpt niet en is matig. zal denk met de nieuwe wetten kwa gehoor temaken hebben. telefoon is verder goed maar swingt niet. gemiste kans en breng hem terug.